The Principles of Preparations of a New Periodical Title
Veronika Valtrová | absolventská práce | graduate work | 2011
vedoucí Ing. Radek Blahák | oponentka Daniela Kupsová
Obsahem absolventské práce jsou principy přípravy nového periodického titulu – časopisu. V práci jsou zmapovány jednotlivé kroky, které předcházejí vydání samotného titulu, ale také marketingové postupy, které mohou pomoci jeho uchycení se mezi silnou konkurencí. Postupy přípravy a realizace jsou příkladně demonstrovány na modelovém titulu s pracovním názvem „On the Edge“. Práce sleduje dva cíle. První je snaha vytvořit komplexní předtiskový plán přípravy konceptu titulu a jeho realizace, druhým pak aplikace postupů na modelový titul a závěr, zda-li by mohl být úspěšně vydáván. Motivem k sepsání této práce byla skutečnost, že nabídka periodických titulů na českém trhu je velmi bohatá, avšak s klesajícími náklady jich stále více vede silný konkurenční boj, a tak byla vznesena otázka, co vše je nutné vzít v potaz, aby nový titul mohl na trhu obstát.
The principles of preparations of a new periodical title – a magazine – are a content of this graduate work. All production steps, which precedes a publication of the title, and also a marketing procedures, which can help to compete among competitors, should be mentioned. Procedures of preparations and realization are exemplary demonstrated on the model title named „On the Edge“. The work focuses on two main aims. The first one is an effort to make a complex prepress plain of concept preparation and its realization. The second one is an aplication of the procedures on model title and the end, if this title could be succesfully published. Theme of this work is a fact, that a supply of periodical title on czech market is really opulent, but editions continuously declines so there is a strong competition. And request has been made – what is necessary to contemplate so the new title could be tenderable.