Tímto bych vás chtěla pozvat na přednášku, která se uskuteční v úterý 19. 12. v aule. Začátek je plánován na 10 hodin.
Marcela Smolová
Daniel Sýkora po dokončení studií na ČVUT v Praze vyvíjel algoritmy pro počítačové hry. Průlom v jeho kariéře, jenž mu přinesl světový věhlas, přišel v roce 2003. Tehdy vytvořil program, který výrazně zjednodušil obarvení původně černobílých příběhů O loupežníku Rumcajsovi. Našel totiž způsob, jak o celé týdny zkrátit činnost grafiků a animátorů, a to při zachování kvality. Díky tomu si ho všimlo kalifornské studio Disney. V něm se podílel například na konverzi původního animovaného filmu Lví král do 3D formátu pro stereoskopická kina.
Po letech strávených v zahraničí se však vrátil do rodného Česka. Zde v roce 2017 získal cenu Neuron pro mladé vědce a o rok později také profesorský titul. Od roku 2021 se ve společnosti Google věnuje výzkumu v oblasti digitálních médií. Působí také na své alma mater – konkrétně na katedře počítačové grafiky a interakce. V rozhovoru pro HN Daniel Sýkora mluví o pozici umělé inteligence ve výtvarném umění i o globálních rizicích a příležitostech, které AI lidstvu přináší.